Siirry pääsisältöön

Mikä päivä tänään on?

Nyt päivitin, mutta kalenterini oli päässyt jäämään 19. päivään, - siihen, johon Paluu-tulevaisuuteen-Marty-Mcfly vuosikymmeniä sitten palasi. Nämä päivät ovat olleet ihania ja kamalia: en ole ehtinyt lukea, mutta työssäni olen tavannut hyviä tyyppejä. Tänään on iloa. Tämän blogikirjoituksen jälkeen aion LUKEA, olen saunatakissani kovin innoissani. 

Olin jippii saanut ihka ensimmäisen haasteen, johon ajattelin pikimmiten vastata! Kiitokset tästä Todella vaiheessa -blogin Retalle Päätin kuitenkin siirtää vastaamisen viikonlopulle, jotta ehdin paremmin katsoa, keitä sitten edelleen haastan ja millä kysymyksillä. Tänäänhän saan lukea. Eilen tulin töistä vasta seitsemältä, koska kokous. Muina iltoina on mennyt myöhään ilman kokoustakin. 

Lopetin tuntini tänään hyvin mielissäni, sillä olin saanut neuvoa opiskelijaa todellisissa verokorttiepätietoisuuspulmissa, sellaisissa, joihin ei yleensä saa mukavaa vastausta niiltä, joilta odottaisi. Täytyy saada kysyä yksinkertaisia pikkutyhmiä kysymyksiä ilman että toinen tuhahtaa ja kieltäytyy ymmärtämästä kysymystä. Siinä tilanteessa todistin vielä itselleni, että jokaisessa opsissa pitäisi todellakin olla kurssi käytännön taloudesta, kurssi jossa käsiteltäisiin verotus, lainan ottaminen, asunnon hankinta sekä vakuutukset. Tämä on ollut mielessäni siitä asti, kun itse en verotoimistossa saanut vastauksia minulle akuutteihin kysymyksiin. Käytännön talous -kurssille olisi varmasti tarvetta, onhan suomalaisten maksuhäiriömerkintöjen määrä valtaisa. Kyseinen opiskelijani tosin on ilahduttavan valveutunut ja perehtyvä! 



Iloa on myös kahisevan muodossa. Erään firman jäsenyys poiki sen, että tämä kahiseva kolahtaa ovenraosta peräti neljä viikkoa sen vuoksi, että olen uusi täkäläisissä piireissä. Koska olen mitä todennäköisemmin luopunut ajatuksesta enää jatkossa tilata paperisanomalehteä, aion nauttia tästä spesiaalikuukaudesta täysin siemauksin. Tulossa on myös muuta mukavaa, yhdet teatteriliput on jo varattu ja toinenkin meno päätetty. Niistä lisää myöhemmin. Nyt se spesiaali-ilta!! Lukemista lokoisasti. Palataan pian!





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Novellimaraton 17.-18.12.2016

Laimea Stoner, leiskuva Lempi ja muuta kuunneltua

Pasi Lampela: Kirottujen ilot